Blizzard PosterBlizzard on Warlords of Draenor Alpha Patch Notes (Source)
Sekundärattribute der Klassen
A new concept that we’re introducing is each specialization having an attunement to a particular secondary stat. These take the form of a passive ability that grants a 5% increase to the amount of a specific secondary stat gained. This provides a good starting point for where to focus your secondary stats. Usually, it will be your highest throughput stat (not counting Spirit for Healers, and Bonus Armor for Tanks, which is an optimal secondary stat in most cases). There are exceptions, and raw throughput may not even be the biggest concern in some situations. Treat this as a guideline, not a rule, about which secondary stat to favor.
New passive abilities granting a 5% bonus to specific secondary stat bonuses received from equipped items have been added for all specializations.
Todesritter
Blut: Mehrfachschlag
Frost: Tempowertung
Unheilig: Mehrfachschlag
Druide
Gleichgewicht: Meisterschaft
Wildheit: kritische Trefferwertung
Wächter: Meisterschaft
Wiederherstellung: Tempowertung
Jäger
Tierherrschaft: Meisterschaft
Treffsicherheit: kritische Trefferwertung
Überleben: Mehrfachschlag
Magier
Arkan: Meisterschaft
Feuer: kritische Trefferwertung
Frost: Mehrfachschlag
Mönch
Braumeister: kritische Trefferwertung
Nebelwirker: Mehrfachschlag
Windläufer: Mehrfachschlag
Paladin
Heilig: kritische Trefferwertung
Schutz: Tempowertung
Vergeltung: Meisterschaft
Priester
Heilig: Mehrfachschlag
Disziplin: kritische Trefferwertung
Schatten: Tempowertung
Schurke
Meucheln: Meisterschaft
Kampf: Tempowertung
Täuschung: Mehrfachschlag
Schamane
Elementar: Mehrfachschlag
Verstärkung: Tempowertung
Wiederherstellung: Meisterschaft
Hexenmeister
Gebrechen: Tempowertung
Dämonologie: Meisterschaft
Zerstörung: kritische Trefferwertung
Krieger
Waffen: Meisterschaft
Furor: kritische Trefferwertung
Schutz: Meisterschaft